Vienā no iepriekšējiem rakstiem mēs pārspriedām to, kāda loma ir auto krāsai, mēģinot to pārdot. Šoreiz nerunājam tikai par krāsojuma defektiem, kā skrāpējumi, kuru izlabošana var izmaksāt pārsteidzoši dārgi. Ja jūs lasījāt mūsu iepriekšējo rakstu par auto krāsas saikni ar tās vērtību, jau zināt, ka pārsteidzoši lielam skaitam pircēju, krāsa ir viens no nozīmīgākajiem kritērijiem, iegādājoties auto.
Kādas krāsas auto ir vēlamāk izvēlēties, lai to varētu pēc iespējas vieglāk un dārgāk pārdot nākotnē? Apskatot šo jautajumu, pastāv divas pilnīgi pretējas perspektīvas. Ja jūs iegādāsieties tādas krāsas auto, kāda ir populāra starp pircējiem šodien, visticamāk, tā būs populāra arī nākotnē, kad jūs to pārdosiet.
Konservatīvā izvēle
Piesardzīgākais lēmums ir izvēlēties sudraba, melnu, pelēku vai baltu auto. Kopā, šīs krāsas pārstāv vairāk kā pusi auto, kas šodien atrodas uz ielām. Izvēloties kādu no šīm, jūs varat būt relatīvi droši, ka arī nākotnē atradīsies peitiekoši daudz pircēju, kuri būs ieinteresēti iegādāties auto šādās krāsās. Iespējams precīzāk būtu teikt, ka šīs krāsas neatbaidīs pārāk daudz potenciālo klietnu. Ja jau mūsdienās šādiu krāsu auto ir visizplatītākie, tad ir skaidrs, ka tās būs bagātīgi pārstāvētas arī nākotnes lietoto auto sludinājumu lapās.
Drosmīgā izvēle
Iespējams prātīgāk ir izvēlēties spilgtus toņus, piemēram, dzeltenu, kādā krāsā ir tikai mazliet vairāk kā 1% uz šo dienu reģistrēto auto. Protams, tas nozīmē, ka lielākais vairums pircēju nevēlas dzeltenu auto un līdz ar to zaudē interesi jau pēc pirmā acu uzmetiena. Vienlaicīgi, tas nozīmē arī to, ka, pircēji, kuri par katru cenu vēlēsies tieši dzeltenu auto, būs gatavi maksāt vairāk naudas tieši, lai iegādātos jūsu auto.
To apliecina arī statistika. Atsaucoties uz iepriekšējās desmitgades vidū veikto pētījumu, vidēji, pirmo trīs gadu laikā, auto vērtība krītas par 30%. Turpretī, dzeltenie un oranžie auto zaudē tikai 22% savas vērtības. Nākamā izdevīgākā krāsa ir zaļā, zaudējot vērtību par 25%. Protams, šādas krāsas ir riskantas, jo tās var arī pilnībā iziet no modes.
Vai auto krāsa ietekmē tā vērtību?
Iegādājoties auto, mēs ieguldam naudu, saprotot to, ka auto mums kalpos noteiktu gadu skaitu, bet pēc tam pienāks laiks atvadīties un iemainīt to pret nākamo transporta līdzekli. Mēs ceram, kad šis laiks būs pienācis, varēsim savu auto pārdot, nosedzot pēc iespējas lielāku daļu no nākamā pirkuma vērtības.
Lai šis scenārijs piepildītos, ir jāatrod kompromiss starp auto, kādu mēs vēlamies šodien un kāds būs pieprasīts starp citiem autopircējiem nākotnē, kad mums vajadzēs to pārdot.
Tādēļ mēs pievēršam uzmanību vairākiem pašsaprotamiem aspektiem, kā auto marka un modelis, odometra rādītais nobraukums, tehniskais stāvoklis, apkopes cena, degvielas patēriņš un vai tam nav kāda cita defekta. Bet cik lielu lomu šajā vienādojumā spēlē auto krāsa? Jebkurā gadījumā, auto pārkrāsošana var sagādāt virkni problēmu, tādēļ tai būtu jābūt svarīgam aspektam, izvēloties savu nākamo auto.
Krāsas nozīme pārdodot auto
Atsaucoties uz kāda pētījuma rezultātiem, 39% auto pircēju, ir gatavi atteikties gan no noskatītā ražotāja, gan modeļa, ja tiem neizdodas atrast auto iekārotajā krāsā. Šis skaitlis norāda uz to, ka tik pat kā puse potenciālo pircēju zaudēs interesi ne tikai par jūsu auto, bet ir gatavi meklēt tālāk citur, ja tos neapmierinās piedāvātā krāsa. Lūk, cik liela ietekme ir auto krāsai uz tā vērtību.
Kādu iespaidu uz mums atstāj krāsa
Tas nav nemaz tik pārsteidzoši, jo mēs redzam auto kā sava veidola reprezentāciju. Tas ir viens no medijiem, caur kuru mēs apkārtējiem norādam par savu personību. Lai gan daudzi no mums labprāt domā, ka mūs vada praktiski apsvērumi, auto krāsa atstāj dziļu psiholoģisku iespaidu uz mūsu pirkšanas lēmumu.
Ne velti visās autobūves ražotāju kompānijās ir īpašas nodaļas, kas ir atbaldīgas tikai par to, lai izpētītu, kādas krāsas pircēji iekāros nākotnē. Ražotāji zina, ka mēs nemeklējam auto, kas apmierinātu tikai mūsu praktiskās vajadzības un ņem to vērā, dizainējot savus nākamos modeļus.
Protams, tie reti nāk klajā ar kliedzoši spilgtiem toņiem un vairums auto uz ielām īsti neizceļas savā starpā. Ražotāji izvairas no riska un izvēlas visai neitrālas krāsas.